Valencija za začetnike; tapas, siesta, paella, una cerveza por favor ….

Za vse popotnike, ki na letalu niste pripravljeni presedeti veliko časa, je španska Valencija pravi raj za krajši izlet. Že nekaj časa  se mi je ideja porajala v glavi in vsakič, ko je kakšen od mojih fb prijateljev odpotoval v sončno Valencijo, sem bolj vneto googlala, koliko stanejo letalske karte ter spraševala, kako je potovati v to špansko mesto.

Prvič na letalo.

Kot vsaka dobra ideja, je tudi ta morala dozoreti in tam nekje pozno jeseni je padla odločitev, da si prvi februarski vikend rezerviramo za pobeg na toplo. Ne vem kakšne vrste popotnik ste vi, ampak jaz kraj, ki ga nameravam obiskati dodobra raziščem, tudi s pomočjo spleta. Stvar se je res obrestovala, pomirilo pa me je tudi dejstvo, da so temperature v tem času lahko tudi preko 20 stopinj (vreme je prva stvar, ki jo preverim ;)).

Valencija v vsej svoji lepoti.

V veliko pomoči so mi bili seveda prej omenjeni prijatelji, saj so osebne izkušnje ljudi, ki jim zaupaš, najboljše pri organizaciji potovanja. Mi smo se na pot odpravili v lastni režiji. Preko spleta imate na voljo tudi različne ponudbe agencij, ki so prav tako ugodne. Kot rečeno smo karte kupili že jeseni in zato so bile cene nekoliko nižje. Odločili smo se za let iz Trsta (iz Ljubljane smo se tja vozili dobro uro). Preko Airbnb-ja smo rezervirali nastanitev, ki je bila res vrhunska. Stanovanje s štirimi spalnicami, dvema kopalnicama, balkonom, prostorno kuhinjo in dnevno, za povrhu pa še balkon, nas je navdušilo. Prednost prehodne rezervacije je ta, da stroški kapljajo počasi in dejansko gre za nekakšno postopno plačevanje izleta. Vsak mesec smo plačali en del in tako je bil na koncu šok za denarnico veliko manjši.

Naša “rezidenca”.

Pri terminu smo imeli res srečo, saj smo karte dobili od četrtka do nedelje in tako smo dejansko odpotovali za podaljšan vikend, v službi pa vzeli le en ali dva dni dopusta. Mogoče bi potrebovali še kakšen dan ali dva, da bi res v polnosti zaužili špansko ležernost, smo pa z dobro organizacijo videli in doživeli, vse kar smo si zadali. Glede na to, da smo potovali z otrokom starim dve leti in pol, so bili naši cilji za raziskovanje res ambiciozni. Prvi dan smo v Valenciji pristali okoli petih popoldne. Let traja dve uri in še kakšno minuto. V miru smo se nastanili, potem pa raziskali bližnjo okolico. Privoščili smo si njihove slavne tapase (male prigrizke različnih okusov) in se do sitega najedli dobrot.

Po obilni večerji smo počasi tonili v spanec, saj smo imeli naslednji dan zelo natrpan. Jutranjo budilko smo prespali in okoli desetih počasi lezli iz spalnic. Po okrepčilnem zajtrku smo se odpravili na metro in se odpeljali proti Bio parcu. Gre za afriško oazo sredi Španije, kjer boste srečali vse vrste afriških živali. Park je res lepo urejen, namesto klasičnih ograj pa so postavili naravne ovire, ki divjim živalim onemogočajo pobeg, hkrati pa ustvarjajo pristen videz afriške divjine. Park je razdeljen na tri dele in tam boste porabili kar nekaj ur. Moram priznati, da je v živo še lepši kot na fotografijah in mogoče je to celo moja najljubša »znamenitost«, ki smo jo obiskali. Karte za živalski vrt so brezplačne za otroke do 6. leta, prav tako ves javni prevoz. Mi smo si kupili 72-urno karto, ki vključuje vstopnine v park, akvarij, center znanosti in umetnost, javne prevoze in še ponuja nekaj dodatnih ugodnosti. Cena je 75 evrov na osebo.

Po pet urnem sprehodu med divjimi živalmi, smo se odpravili še proti centru mesta. Kljub bolečim nogam, smo se odločili, da se povzpnemo na zvonik cerkve, ki ponuja krasen razgled vse do morja in po celem mestu. Ogrejte kolena, kajti čaka vas 207 stopnic! Za ta vzpon po polžastih stopnicah boste odšteli 2 evra na osebo.

Razgled po 207 prehojenih stopnicah.

Sprehod po mestu med drevesi mandarin in ležernimi Španci nam je vzel še zadnje atome moči, zato smo komaj čakali, da se vrnemo v naše stanovanje. Martin je dan zdržal brez spanca in kapo dol, bil je RES priden. Z malo podkupnine v obliki bombonov smo prehodili 15 kilometrov!

Zvečer smo si privoščili še eno špansko poslastico. 100 montaditos je veriga s ponudbo različnih tapasov (malih prigrizkov), ki so res vredni greha. Mi smo jih naročili kar za domov, saj smo imeli lokal v neposredni bližini stanovanja. Po obilni večerji in analizi dneva smo se odpravili v »mižale«, saj je bil pred nami še en pester dan.

Tretji dan smo polni nove energije odšli proti morju. Ker smo imeli prejšnji dan že kar malo pekoče noge od hoje, smo si privoščili taksi, ki nas je prišel 5 evrov. Najprej smo se ustavili v otroškem parku Guliver. Gre za čudovito otroško igrišče s številnimi tobogani. Odpre se ob 10.00 in ponuja brezmejno zabavo. Tukaj si ne bodo dali duška le otroci, ampak tudi vsi tisti, ki ste po duši še vedno otroci – splezate lahko namreč na 70 metrov veliko figuro (Guliverja), ter se iz njega spustite po krajših ali pa že kar malo adrenalinsko naravnanih toboganih. In vse to brezplačno!

Park Guliver je raj za otroke.

Nato smo si najeli kolesa, ki stanejo nekje 5 evrov za dve uri pa tja do 12 evrov za cel dan. Kolo je zagotovo odlično prevozno sredstvo za srednje dolge razdalje. Mi smo se najprej odpeljali do akvarija, kjer so možnosti ogleda res brezmejne. Vzemite si čas za predstavo z delfini, ogled mogočnih želv, morskih psov, skatov in na stotine drugih morskih živali.

Popoldan smo nadaljevali na kolesih in se odpeljali do prostrane peščene plaže, kjer so si nekateri junaki privoščili celo kopanje. Mi smo si privoščili slastno paello in nazdravili uspešnemu raziskovanju. Na poti nazaj pa smo se ustavili še Ciudad de las Artes y las Ciencias (Mesto umetnosti in znanosti).

Večer smo preživeli v našem čudovitem stanovanju in se poslovili od Valencije, saj smo na letališče odhiteli v zgodnjih jutranjih urah. Tako zgodaj, da so najbolj vztrajni sobotni žurerji še veselo nazdravljali pod našim blokom 🙂 Pomahali smo Španiji v slovo in polni novih spominov odleteli domov.

Končni obračun nepozabnega pobega Španijo:

Povratna letalska karta Ryanair Trst/Valencia/Trst (priority): 61,5 €

Najem stanovanja za tri noči: 61,5 €

72-urna kartica Valencia z vstopninami (bio parc, akvarij, muzej znanosti in umetnosti) in javnim prevozom: 75 €

Cena piva: 1-2 €

Cena tapasov/monteditosov: od 1-3 €/kos

Cena kosila: 10-20 € (s pijačo)

Najem kolesa: od 10 €/dan/osebo

Ustvarjanje novih spominov s prijatelji: neprecenljivo (vem kliše, ampak drži)

Kaj bi spremenili: Lokacije in cene stanovanja variirajo, vendar pri tem niso varčevali, ampak smo vzeli tistega, ki nam je bil res všeč. Tudi pri hrani smo si dali duška, le zajtrke smo si iz praktičnih razlogov pripravljali doma. Naslednjič zagotovo ostanemo še kakšen dan ali dva več, da si privoščimo še malo ležanja na neskončni plaži.